ÅNGEST

Håller på att packa ihop. På riktigt. Har lagt ner saker i kartonger som ska skickas. Det blir två stora, stora lådor, och ett handbagade på typ 20 kilo. Ser det ut som. Dessutom kommer jag bli tvungen att klä mig till en expedition till sydpolen.

Har minst sagt lite lagom ångest för hur jag ska få hem allt, mer precis hur mycket allt kommer att KOSTA. Har ju mitt sparkonto att nalla på, men det vore ju faktiskt skönt att ha någon krona kvar när jag kommer hem och är sådär lagom arbetslös. Suck…

Hatar att tvingas väga mellan hur mycket pengar jag ska spendera innan jag åker hem och hur mycket jag ska spara. Jag kommer ha en buffert för säkert tre månader i nuläget, om jag bara köper mat och SL-kort (kommer inte behöva annat, så mycket kläder som jag köpt här).  Och det är ju  skitbra. Men ååh, tänk om jag får jobb direkt när jag kommer hem, då kommer det ju kännas surt att inte kunna köpa allt det där jag ville ha…

Jaja, vi får se, vi får se… I vilket fall är det ju viktigare att jag får hem all skit än att ha någon krona extra på sparkontot. På något sätt löser det sig nog.

Kommentera

