Jag har blanka golv…

…men luften går knappast att andas för det. Dagens höjdpunkt är att komma hem och öppna dörren till rummet där airconditionern stått på kyla ela dagen, glida in och slänga sig på en iskall säng.

Imorse vaknade jag dock av en massa oljud i korridoren. Det visade sig att en städfirma kommit för att bona våra golv. Och fy vad jag har längtat efter det! Jag kan säga att jag har bott här i över fem månader nu, och under den tiden har korridorerna sopats typ en gång i veckan, känns det som. Det är har varit nivå dagishall i januari. Men nu glänser det som en spegel vart man än går. Oj vad skönt det är! Nu gäller det bara att få mitt eget rum i samma skick innan jag åker. Kanske ska fråga Aki hur mycket de tar, den där firman…

Kommentera

