Förbannad

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD ARG JAG ÄR.

Beställde en grej till min sensei att ge i present när jag åkte hem. Fick ett mejl, som jag upptäckte försent (dagen innan jag skulle träffa honom sista gången) där det stod att jag var tvungen att faxa/mejla massa skit för att bekräfta in adress och en kopia av mitt ID-kort och allt vad det var. Det kunde jag naturligt vis inte göra, så jag skrev till dem att jag inte kunde det och att jag (därför) ville ha min order makulerad. Jag gick sedan och köpte en annan present till min sensei för ungefär samma summa, i tron att jag ändå skulle få de pengarna tillbaka.

Idag kom paketet. Och jag vet ärligt talat inte vad fan jag ska göra. Hade jag bara kollat min mejl lite tidigare så kanske det hade gått att ordna, jag vet inte, men de senaste dagarna har jag haft så jävla mycket att göra att jag helt enkelt inte tänkt på det. Och nu måste jag betala frakt för den här skiten, plus att jag inte får tillbaka för frakten till Japan, vilket var ungefär HALVA summan.  Kommer få tillbaka ca 275kr, vilket knappast ens kommer täcka frakten härifrån, så stort som paketet är. Frågan är om det inte bara är bättre att behålla skiten och kanske ge sensei någon annan gång…

Är bara så jävla irriterad. Lite på mig själv för att jag inte skrev tydligare att ordern skulle makuleras oavsett, men eftersom jag inte hade någon aning om att de hade skickat det första mejlet ”in error” (som det stod i andra mejlet) så hade jag ingen som helst chans att veta att de skulle skicka skiten till mig i alla fall. Mest på dem,  och på situationen. Så jävla MENDOKUKSAI! (jobbigt, troublesome) De kunde åtminstone mejlat och frågat ”vill du ändå  ha ordern?” eller liknande.

Kan i alla fall glädja mig åt att den japansak posten fortfarande fungerar fläckfritt. Ringde igår för att få mina paket upphämtade (vilket fortfarande är gratis). De sa att de inte kunde komma klockan två, fast jag sa ”så tidigt som möjligt”. Vilket resulterade i att jag vaknade klockan tio av att de ringde och sa att nu kommer vi. Hade inte ens hunnit tejpat igen lådorna eller tagit ut pengarna. Men postgubben tejpade medan jag skrev fraktsedlarna, och så fixade han kvitton medan jag sprang till seven och tog ut pengar. 32kg vägde paketen tillsammans. Nu är de på väg till Sverige!

Kommentera

