Sista helgen i Tokyo, del 1

Ok, nu kör vi helgens eskapader! Som började med fredagens karaoke på ett ställe här i Warabi.

IMG_3939Mmm, japanska insekter! Ni vet hur mycket jag gillar dem vid det här laget. Den här var stor som en liten fågel, ungefär. Tog bilden utanför Seven-11, där vi satt och förade lite innan vi gick.

IMG_3941Alltså, någon slags tribut var ju obligatorisk!

IMG_3945Om man är lika cool som jag och Christian så behöver man ingen mick! Som Jessica sa ”Jag sitter bredvid Andrew som har mick, och du har ingen mick, men jag hör dig bättre ändå.”

IMG_3951

IMG_3962IMG_3964Sedan avslutade vi med allsång på ”Time to say goodbye” (yes, Sarah Brightman). Perfekt!

Om det är något jag älskar med Japan är det karaoken. Betala en struntsumma (250kr den här gången) för fria drinkar och sång hela natten! Det är helt enkelt perfekt för en fredags eller lördagskväll när man är peppad på att dansa och sjunga men inte pallar gå ut och verkligen inte vill sitta hemma och uggla hos någon. Jag har haft en hel del olika erfarenheter av karaoke, allt från första gången som började med en galen taxifärd genom Shinjuku och som avslutades med att all i princip hade somnat utom jag. Till den gången med klassen då jag smugglade in och i princip svepte två flaskor (en sjuttis) shouju (koreanskt nånting som smakar skit) och gick hem barfota från Shinjuku. Och så den här gången, samt en hel massa andra gånger.

Usch, jag kommer verkligen verkligen sakna karaoke, det är liksom inte samma sak i Stockholm, även om jag vet att det finns. Dyrt, ingen nomihoudai,  och löjkigt korta öppettider (tre på morgonen?!). Därför är jag så himla himla glad att jag fick göra det en sista gång innan jag åker hem. ❤

Kommentera

