Farligt farligt (men härligt härligt)

Nu gör jag något som jag verkligen inte borde göra.

Tar en paus.

Har jobbat hela dan känns det som. Eller jobbat och jobbat… Gick up tolv och lämnade över min riskokare+ris till Jens, som ska ge den till en i sin klass. Sedan mötte jag Amanda i Shibuya vid två och sålde min michin (symaskin). Efter det en snabb tripp till Nakano där jag köpte en så tjusig bikini så jag fick lite svindel.

Dock fattar jag fortfarande inte grejen men japanska butiksbiträden. En av bikinsarna jag provade var lite för liten, så jag frågade helt enkelt efter en mindre storlek. Varpå biträdet höll en ungefär tre minuter lång utläggning och nånting-nånting som jag helt ärligt inte förstod ett skit av. Men eftersom hon ändå gav en förklaring istället för att häma en annan storlek så fattade jag i alla fall att det inte fanns någon. Efter utläggningen sa jag helt att ”Det finns alltså ingen?” och först då sa hon nej. Men att hon ens sa det!

Sen har jag lagat en enorm sallad som räckte till fyra personer. Jättegod, med haloumi, soltorkad tomat, avocade och basilikasås. Delade med Jessia och två japaner. Kändes bra, för man blir ofta bjuden på mat av japaner, men jag gör oftast bara för en person och kan liksom inte bjuda. Alla tyckte det var jättejättegott, då blev jag glad!

Sen har jag helt ärligt bara städat. Frostat av frysen med en hårtork, vilket resulterade i att hela mitt golv blev blött. Hällde nämligen över vattnet i en hink som läckte. Sen har jag torkat hyllor och skrivbord och plockat på golvet och dammsugit. Herregud ja. Nu är det fint. Förutom på sängen, där ligger alla mina opackade saker.

Tog en tripp till Donki också, för att köpa nya lakan. Har kvaddat mina. Blev en hel nagelplock också, och en PUDDING! Puddingen hade jag faktiskt glömt av helt tills precis nu  när jag skrev om den. Yes! Nu ska jag äta den. Och fortsätta lyssna på den här radioprogrammet om familjer, som faktiskt är himla intressant.

Mmmmm, pudding…

Kommentera

