Sista natten

Jag har varit vaken hela natten. Klockan är kvart i fem. Jag måste gå upp klockan sex ”imorgon” och har fortfarande saker att göra, så jag gissar att det inte blir någon sömn inatt.

Fick tillslut göra i ordning en låda till. Sorgligt, men sant. Det gick inte. På huvudbagaget sprack nästan dragkedjan, och handbagaget kunde jag knappt lyfta. Nu ska jag bara få någon att skicka det åt mig. Herregud. Men jag menar, det gick så långt att jag började stoppa in tröjor i mitt svärdsfodral.

Lite saker kvar. Bära saker till Take free-corner. Slänga småprylar. Komma på att jag glömde printa min e-ticket till flyget och få panik. Hitta någon som kan ta hand om mina låda, som sagt. Packa iordning viktiga saker som pass och sånt. Angsta över biljetten.

Snart loggar jag av den här datorn för sista gången i Japan. Känns ganska konstigt. Det har varit fantastiskt här. Även om det varit förjävligt att vara ifrån Stan, även om jag haft en del problem, så ändrar det inte faktumet att det här har varit en helt otrolig resa. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Ändå har min resa handlat mycket om att komma ner på jorden när det gäller Japan. Att tvingas inse att mina drömmars land ibland faktiskt är ganska mardrömslikt. Men i slutändan är Japan verkligen ett land där allting kan hända. Det är det enda sättet jag kan beskriva det på. Det är därför jag älskar det så mycket.

Även om jag åker hem, så slutar inte bloggen här. Kommer nog fortsätta skriva en hel del. Först och främst har jag fortfarande miljontals bilder att ladda upp härifrån. Sen har jag ju en ny lägenhet som ska inredas. Ska även försöka ta tag i mitt syande och pysslande lite mer Livet fortsätter, hela tiden. Och då är det väl bara naturligt att den här bloggen gör det också.

Vi ses i Sverige!

Kommentera

