Desperate Housewife

Eftersom jag än så länge är arbetslös har jag inget annat att göra under dagarna är att leka hemmafru. Hemskt va? Idag har jag hunnit med att röja hallen på mina saker, sorterat sopor och diskat. Tvätttid har jag imorgon, och snart ska jag mejla mamma och fråga om jag kan åka över och låna dammsugare+mopp, för det ser förjävligt ut på golvet här.

Försöker också skriva köplistor, både för ICA och IKEA,  och hoppas på att komma iväg till det sistnämnda redan i helgen.

Som ni kanske förstår så försmäktar jag med andra ord i tristessen och har absolut inget att göra, så om någon av er som läser det här har sommarlov/ledighet/fritid och vill träffas, hör för all del av er och rädda mig innan min hjärna skrumpnar ihop till ett pedantiskt litet russin. Jag har än så länge ingen svensk mobil, och min japanska är tyvärr lite smått out of range, men facebook finns ju! Skriv, skriv, skriv!

Ska även nämna en lite anekdot från flygresan. Jag åkte hela vägen iklädd mina enorma Sailor Moon-t-shirt, eftersom den helt enkelt är bekväm. När jag gick på planet i Paris så fick flygvärdinnan syn på den och frågade om jag hade varit på Mangautställningen. ”I Paris?” frågade jag och fortsatte sedan ”Nej, jag kom just tillbaka från Japan…” Kändes kul.

Kommentera

