Underbara dag

Idag har varit så himla fin! Tänkte titta på blocket efter billiga hyllor, och av en slump hittade jag exakt den hylla (samma färg tom!) som jag velat ha till mina skor, och extrautrustad med spottar till och med! Dessutom kostade den 500kr, istället för nästan 1400 som en ny utan spottar kostar. Vinst! Sedan hittade jag massa galgar och har hängt upp kläder, främst mina tjusiga lolitaklänningar och sånt. Som grädd på moset fick jag även en avi på min första låda från Japan, som Stan hjälpte mig bära hem! Bara bra saker, med andra ord!

Dessutom börjar jag få lite klarhet i hur vi ska ha det här hemma. I alla fall hallen och sovrummet, som jag koncentrerar mig mest på just nu. Trots att vi har en helt tom klädkammare ser det inte ut att bli någon walk-in-closet för mig tyvärr. Inte just nu i alla fall, då det skulle kräva att vi river ut all inredning och verkligen fixar till ordentligt. Dessutom är den faktiskt lite, lite för liten för att göra det sådär lyxigt som det nästan måste vara för att det ska vara någon poäng i det hela. Men drömmen finns där fortfarande!

Imorgon kanske jag åker till IKEA och köper det nödvändigaste, vilket är duschdraperi, besticklåda, spagettislev och grytlappar. Inte så mycket, men jag vill verkligen hålla igen tills jag får det där jobbet, som sagt. Får ångest varje dag för att maten kostar så mycket, fast jag egentligen fattar att det blir mycket i början när man inte har någonting alls. Sen äter ju både jag och Stan som hästar tyvärr, går väl inte att göra något åt egentligen.

Voj voj voj, måste få tillbaka min mobil så jag kan ringa mitt gamla jobb och höra om de behöver folk. Hade egentligen sett fram emot att komma till ett nytt ställe, men ett jobb är ett jobb och man kan nog inte vara för kräsen i dessa tider!

Hoppas bara att imorgon blir lika fin som idag, för då blir den fantastisk!

2 svar to “Underbara dag”

  1. Mum Says:

    appropå grytlappar…. vad brukar din mamma väva som kan användas när man flyttar varma saker i ett kök?

  2. karin Says:

    appropå mobil, jag har försökt ringa dig och skicka meddelande. vad roligt att du är hemma igen, vad gör du i helgen, jag är ledig…

Kommentera

