När blir det sommar?!

Det känns som att i var och varannan blogg och/eller tidning listas det saker på temat ”det här ska jag ha på mig/göra/äta/läsa/lyssna på i sommar”.

Men hallå. Det är ju juli. Hallvägs dessutom. Vi är ju mitt i sommaren! Det är till och med snart på sin andra hälft. Eller har Sverige fått samma snedvridna uppfattning som japanerna, där ”försommaren” börjar i Juli trots att värmen kommer i mitten av april?

Jag medger att min uppfattning är snedvriden, för mig har det varit sommar i tre månader redan. Så snälla upplys mig: NÄR börjar sommaren här egentligen?

Kommentera

