Gårdagens middag

IMG_4243

Så jävla god kyckling. ❤ Smörjd med olivolja och gniden med peppar, salt basilika och massor av garam masala. Den sist nämnda köpte jag i Japan, men jag tror Santa Maria har en variant. Lägg i ugnsform och laga i ugn, 175-200 grader i 45-60 min. Sen har vi börjat äta sallad nästan varje dag också, nyttigt värre! Jag som alltid skydde salladen hos mamma. Nån gång ska man väl växa upp.

Dock har jag sedan jag kom tillbaka till Sverige gjort ris två gånger och mislyckats två. Fattar inte hur man gör längre. Den här gången var det visserligen ätbart, men klumpigt, nästan grötigt, och bara konstigt. Saknar min riskokare!

På kvällen spelade Stan Super Mario Galaxy medan jag matade honom med glass. Ben & Jerrys Chocolate Macadamia. Öppnade mina japanskaböcker också, en bragd! Måste fortsätta med pluggandet, men det tar emot.

Idag under kvällen byggde vi äntligen ihop min hylla! Orkar/hinner inte ställa upp den med massa saker i ikväll, men imorgon kommer det förhoppningsvis en hel del bilder. Fint fint fint ska det bli!

Kommentera

