I arla morgonstund

Imorse hade jag en av mina värsta morgonar någonsin. Det började med att jag vaknade med ett ryck och kollade på klockan, som var 28. Vilket är exakt den tiden då jag måste gå ut genom dörren för att hinna till pendeln. Panik, med andr ord. Flög ut ur sängen, slängde på mig kläderna och lyckades vara utanför dörren och påväg ner 32. Vilket är en intressant tidpunkt, eftersom jag observerat att om man springer så tar det tre minuter att komma till pendeln (lite drygt) och tänkt att 32 alltså borde vara den absolut sista minuten för mig att kunna hinna på. Nu blir det med andra ord upp till bevis.
Sagt och gjort, jag börjar springa som en galning direkt utanför porten. Kutar allt vad jag har, och när jag kommer fram till pendeln är hon 35 precis innan jag springer ner i tunneln. Kommer fram till ingången och… den är täckt med galler?! Det går inte att komma in! Tar upp mobilen igen. Kollar noggrannare på klockan.
Den är 36. 03.36. Jag har gått till tunnelbanan tre timmar för tidigt.

Lunkar hem och lägger mig i sängen igen. När klockan ringer vid sex är jag mer än död. Mycket mer. Kommer ändå iväg till tåget i god tid, till skillnad från tidigare. Tänker att jag ska byta tåg i Älvsjö, för att kunna sova extra länge. Kliver av och står kvar på perrongen och väntar på tåget mot Märsta. Det går några minuter, och jag tänker att det borde komma upp info om tåget nån gång, det borde ju vara här om två minuter ungefär.
I samma stund som jag tänker det ser jag tåget köra in. På andra perrongen. Springer allt jag har, och när jag kommer ner för trappan så möts jag av stängda dörrar och att tåget sakta puffar iväg. Blev helt ärligt så jävla förbannad just då. Skrek nästan rakt ut av ilska. Fick vänta en kvart på nästa tåg, och på grund av ljudnivån och stressen inför att komma försent lyckades jag inte somna förrän efter Karlberg. Sen fick jag springa hela vägen från stationen till jobbet, vilket är ungefär 1,5-2km.

Fy fan för sådana morgonar. Ändå kan jag inte låta bli att garva åt hela grejen.

På grund av det här så var jag såklart helt slut när jag kom hem och gick och la mig direkt för en timmes tupplur. Och på grund av det blir det inte heller några bilder på min nymöblerade skohylla, det orkar jag helt enkelt inte. Kommer imorgon istället! Men det blev fruktansvärt snyggt, det kan jag lova.

Kommentera

