Going by train?

Såhär sent har jag nog inte varit uppe på väldigt väldigt länge… Har suttit och stressat över ett ton saker. Jag och Stan ska till England den 5e augusti och gå på Big Chill, där Stans absoluta favoritband ska ha en reunionspelning en enda gång. Så idag har vi köpt flyg som var sjukt dyrt och sen skulle jag då försöka boka tågbiljetter från London till Great Malvern där festivalen ligger. Vilket visade sig vara OMÖJLIGT.
För det första vet jag ju ingenting om Englands tågnät och hur det funkar. Vet inte vad de olika biljettnamnen (nästan tio olika) innebär, ingenting om sträckor eller var Great Malvern ens ligger! Jag trodde det låg långt upp i norr, men det ligger tydligen nästan rakt västerut från London. Som om inte det vore nog så pågår tydligen en stor reparation på just den tåglinjen vi ska åka, under just de dagarna. Så i slutändan blev jag så förvirrad att jag inte ens bokade någon biljett!
Till råga på allt upptäckte jag också att bussarna från Great Malvern till festivalområdet inte börjar gå förrän dagen efter vi kommer dit, vilket betyder att vi förmodligen får spendera en natt på stationen i Great Malvers. Looking forward to it!

Stan ska kontakta några brittiska vänner och be om hjälp. Jag fattar verkligen ingenting. Får panik också, eftersom det känns som att vi är så sent ute och som att det kommer kosta mycket mer än vi har råd med. Jag kommer i princip ha noll kronor kvar efter den här resan. Som tur är kan jag leva på Stans pengar (typ), och han är skyldig mig några hundra sedan tidigare, så det passar jag på att casha in. Yay!

Men det känns i alla fall skönt att vi äntligen bestämt oss. Speciellt jag har velat fram och tillbaka, har jag råd eller inte. Men jag lovade Stan i typ februari att vi skulle gå och jag har peppat, så nu är det bara att bestämma sig och så kör vi på. Ska bli jättespännande att gå på festival igen och i ett annat land dessutom. Dessutom skönt att jag bara ska ta med mig typ två par trosor och inget mer, till skillnad från förra Arvika då det väl var två eller tre par skor, och två fulla sminkneccessärer. Peppen peppen!

Kommentera

