Shoebox

Lovade ju bilder på hylllan! Nu blir det ännu lite senare, men strunt samma, eller hur? Jag är alltså så himla glad och stolt över vad jag lyckats knåpa ihop. Helt klart är det inte, har inte så många par skor och väskor att jag kan fylla upp allt platser. Så länge ställde jag in några figurer som ändå nästan måste visas upp de med, och så får vi väl hoppas att jag fyller igen de där facken nån gång. Det ska nog inte bli några problem, om jag känner mig själv rätt.

Själva hyllan är en stor Expedit från IKEA, som är utrustad med spotlights. Tyvärr var det så mört i hallen att jag inte kunde ta så bra bilder, och dessutom så smalt att jag fick pressa kameran mot väggen, vilket gjorde det svårt att sikta. På den nedre raden blev bilderna så dåliga att jag inte ens lägger upp dem. Men en liten uppfattning får ni i alla fall! Dessutom står såklart allt det bästa högst upp där det syns!

IMG_4253

De första fyra sektionerna då! Hyllan är egentligen sjukt mycket mörkare, nästan svart, men det blev ju med blixt nu och så.
Från övre raden till vänster är det första mina nästan-favoritskor från ebay. Sedan telefonväskan, den känner ni nog igen. I nedre vänstra har vi två extra figures av Rei och Asuka från Evangelion. Det är en typ av figurer som är vanliga i t.ex. UFO-catchers. Jag är superglad att jag lyckades hitta båda två!  Sist mina finfina gympaskor som jag fick av mamma och Jocke när de besökte mig i Japan.

IMG_4258

I mitten har vi ovanifrån min fantastiska hatt från Accessorize, fy vad jag älskar den! Det enda som är fel med den är att den är så fin att jag sällan använder den. Fick jag välja hade jag den varje dag… I mitten ett annat ebay-par med skor och sedan Clayz tolkningar av både Izumi Konata och Hiiragi Kagami, båda från Lucky Star. Också ett par av mina absoluta favoritfigurer.

IMG_4261

Ugh, ber om ursäkt för denna bild. Märkte inte tummen i hörnet innan jag både laddad över och förminskat den och nu orkar jag bara inte ta om…

Här blir det mer favoriter! Först har vi Gift Yoko, som är något av kronan i min figursamling. Är överlycklig att jag lyckades lägga händerna på henne innan jag åkte hem. Ska visa upp henne tydligare någon dag! Bredvid henne står mina fantastiska nitskor som jag dör lite av när jag ser på dem. Sedan ett par svarta pumps av Viktor & Rolf för H&M. Dessa var jag bara tvungen att norpa när de fanns i min storlek. Vad som inte syns på bilden är att klacken är formad som eett hjärta, så om man går i t.ex. snö med dem blir det små hjärtspår. Hur gulligt som helst! Sist ännu en figur, den här gången Katsuragi Misato, också hon från Evengelion. Har lite Evangelion-dille nu eftersom jag nyligen såg om serien.

Sedanför är det mer skor, ett par väskor och massa tomma luckor, så idag struntar vi det. Totalt har hyllan 25 fack, och så småningom ska det bara bli väskor och skor i den, och det ska bli det första man ser när man kommer i lägenheten. Stan tycker att det är överdrivet, men jag tycker att det är precis vad jag drömt om! Äntligen slipper jag gömma undan mina skor i någon undanskymd garderob utan får visa upp dem och låta dem få det rampljus de förtjänar. Fint fint fint!

Kommentera

