Alive AND kicking!

Ja, jag lever fortfarande. De senaste veckorna har jag inte alls känt för att blogga. Har fortfarande inte hittat något jobb, lönen i slutet av månaden kommer gå åt på en dag pga allt jag måste betala, och till råga på allt skulle jag inte få jobba mer än några dagar nu i augusti, vilket skulle göra septemberlönen om möjligt ännu mindre än den som dimper ner om tio dagar. Eftersom jag inte heller har några pengar kvar kan jag inte umgås med folk, och orkar liksom inte ta några som helst initiativ heller… Känns så himla jobbigt att mejla/ringa någon och fråga om de har lust att göra något, så länge det är gratis och/eller de bjuder mig… Har slutat se på anime igen för att jag inte har tid och lust, och allt känns liksom lite hopplöst. Visst, Stan har ju råd att betala för oss båda, men det är ju inte så det ska vara…

Men! Igår fick jag veta att min chef fixade så att jag får jobba både nästa och nästnästa vecka, plus att jag sedan tidigare ska vikariera för honom tre veckor i september, så helt plötsligt har jag jobb i fem veckor framåt och allt känns plötsligt så mycket bättre! Jag kommer kunna börja betala tillbaka på min skuld till mamma igen, kunna börja betala min hyra, kanske köpa något till mig själv för en gångs skull och lite annat smått och gott.

Dessutom trivs jag faktiskt på jobbet just nu. Okej, det är rätt enformigt och inte direkt vad jag vill göra resten av livet, men de som jobbar där är roliga, och dessutom har min chef sagt typ tre gånger de senaste veckorna att han gillar mig och att jag jobbar bra! Hallå, det är redan två fler än de antal gånger jag fick höra sånt under min tid på ICA! Så det känns jättebra det med. Nu när jag fått lite mer energi ska jag försöka återuppta japanskan igen, känner redan att jag rostat sönder med en hel månad utan plugg. Men nu ska det bli ändring! Tänkte börja plugga på tåget till och från jobbet, det är två timmar ungefär. Börja kolla på lite anime igen, och så klart serierna jag börjat på. Anime ÄR ju faktiskt ”typ” japanskaplugg det med…

Sedan igår så funkar också min telefon igen, så alla som har kvar mitt gamla nummer är mer än välkomna att höra av sig för att hitta på något!

Så himla skönt att saker och ting börjar gå lite bättre igen!

Kommentera

