I’M BACK!

Wow, vilken tajming att det är nästan exakt ett år sedan jag slutade skriva här.

Ja, jag vet att jag sa att jag skulle fortsätta. Det blev uppenbarligen inte så! Helt enkelt för att mitt liv det senaste året har varit fruktansvärt ointressant. Jag har haft skitjobb som inte gått att leva på, varit arbetslös, och haft det ganska kasst.

Men sedan ett par månader tillbaka är jag faktiskt back on track och på väg nånstans i livet, vilket känns SÅ JÄVLA AWESOME. Fick tillslut jobb, på en medelstor klädbutik har i Stockholm, och där har jag jobbat hela sommaren. Och igår började jag faktiskt skolan igen! Jag ska gå på något som heter Modeskolan, vilket är en ettårig basutbildning som Folkuniversitetet har inom sömnad och mönsterkonstruktion. Så nu ska jag sy och rita kläder på heltid i ett helt år – fantastiskt! Efter bara två dagar känns det redan grymt, jag kommer att lära mig så himla mycket. Har ju i princip aldrig utbildat mig i någonting i sömnad, utan bara sytt hemma och testat mig fram. Nu känns det som att man snart kommer inse hur kass man egentligen varit… Men det ger ju bara plats för förbättring!

Ärligt talat så har jag tänkt ett bra tag att jag ska ta upp bloggandet igen när mitt liv blev lite roligare att skriva om. Och idag så gick jag igenom några av de gamla inläggen och mindes hur jävla kul jag ändå hade det därborta i Japan, och framför allt hur kul det var att plugga något jag älskar och hänga med massa sköna människor. Gör mig pepp på att göra mitt nuvarande liv lika fantastiskt som då, samt på att ta tag i japanskapluggandet igen och verkligen kämpa för att komma tillbaka till det där fantastiska landet igen.

Men tills dess ska jag nog ändå kunna hitta på lite roliga saker att skriva om och kanske visa upp för de enstaka personer som fortfarande har den här bloggen i sin reader!

PUSS!

Etiketter: , ,

Kommentera

