Preview Fabrics & Accessories

Idag var vi  på en fackmässa för textilier på Factory i Nacka Strand med klassen. Ganska nice, fast ändå B….

Nice, för att det är fint att få en sneek peek på tyger inför HV 11/12 och man får se så sjukt mycket olika tyger och material. Roligast var nog ett tyg gjort på 100% soyaböna. Om nom.

B eftersom vi inte kan köpa något… Mässan är för inköpare och designers, och minimum på de flesta tyger var väl något hundratal meter. På de flesta band och spetsar var det typ 1000m. 1000m spets?! I wish.

Efteråt följde jag med tre andra tjejer och gick på Moderådets utställning på Galleri Pascal, som handlade om hållbar utveckling. Den var faktiskt riktigt intressant, för kläderna var fina och kändes verkligen inte som ”eko-kläder” i naturfärger och hampa. Det är kul att utvecklingen har kommit så lång nu att sånt som är ekologiskt och schysst producerat inte behöver utmärka sig negativt från andra plagg. Såg faktiskt en hel del fina eko-tyger på mässan innan också, så det var också kul.

Vi lunchade också, på ett ställe på kungsgatan som jag inte minns vad det hette, men god mat var det i alla fall. En slags meze-tallrik, och för 59kr?! Så billig lunch får man typ inte i Stockholm. Är typ löjligt glad över den där lunchen. Känner mig ofta så himla obekväm när jag är bland nytt folk, så det är sååå nice att faktiskt kunna hänga med på något sånt, lära känna folk och känna sig som en i gänget.

Avslutade med att gå och köpa på oss sjuka mängder kontorsmaterial. Alltså helt seriöst, en av de saker som jag såg fram emot att slippa med den här utbildningen var all svindyr kurslitteratur. Kände bara att HURRA! för praktisk utbildning. Men vad hjälper det när man måste köpa sybehör och massa papper och så vidare tills man spyr ändå? Suck.

Tänkte träna och gå på Dartklubben idag, som är en onsdagsbar som några vänner till mig anordnar. Eller anordnar och anordnar, de gör ett nytt facebook-event varje vecka, och så går alla dit och dricker öl. Men på nåt jävla magiskt sätt har mina nycklar försvunnit, så jag kan inte läna lägenheten. Kommer få panik snart om jag inte hittar dem, hur fan ska jag komma till skolan imorgon?

Etiketter: ,

Kommentera

