Segt

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugh

Vilken jävla dag.

1. Försov mig en timme, vaknade 10 min innan jag skulle vara ute genom dörren. Ajöss med frukost, outfit, frisyr och allmän fräschör.
2. Åh, vad jag inte vill vara på jobbet just nu. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH NEJ. Pga att våra leveranser varit försenade VARJE GÅNG i typ tre veckor är hela lagret fullt av skit. Går knappt att röra sig, än mindre jobba.

Fattar knappt hur jag orkar jobbet, men man är väl awesome innerst inne antar jag. HEHE.

Men såklart har det hänt bra saker idag…. Vi hade mönsterkonstruktion, och jag blev klar med en toille av en grundkjol med mina egna mått. Hann dock inte prova, lite synd! Det är verkligen så himla kul i skolan. Tar knappt raster, utan sitter och jobbar istället. Så himla kul att göra något ORDENTLIGT. Inte för att jag är kass på att sy, det menar jag inte, men jag har trots allt aldrig utbildat mig mer än syslöjden i skolan, och mycket av det jag gör gissar jag mig till. En stor anledning till att inte syr mer än jag gör är att jag inte vet hur man gör saker ordentligt, vilket leder till massa dubbeljobb och problem som måste lösas och ibland inte ens kan lösas. Men nu får jag äntligen lära mig hur man gör på riktigt, och det är så skönt. Att arbeta metodiskt och verkligen se hur fort det kan gå när man vet vad man gör. När var senaste jag konstruerade och sydde en kjol på en halv dag liksom? Har typ inte hänt!

En bra grej med jobbet också: Jag är fortfarande kvar lite i ICA-mentaliteten, där att jobba kväll innebär att man är hemma vid halv elva och måste laga middag. Men nu hinner jag faktiskt både komma hem och ha lagat maten innan nio! Så när jag kollar på klockan är den alltid mycket mindre än jag tror att den ska vara, och jag känner mig inte alls så stressad. Det är nice!Hinner man ta igen duschen från morgonen och dricka te läääänge.

En annan grej förresten. Jag kommer förmodligen inte att kunna lägga upp några bilder här på ett tag. Batteriladdningskabeln till min kamera är borta, och jag kan nog inte köpa ny förrän tidigast nästa månad.Sen så är min kamera så himla otymplig också, har ju bara en systemkamera. Ska försöka sno Stans kamera litegrann, och kanske ta lite bilder i skolan snart. Lokalerna är helt fantastiska, värda att visa upp!

Etiketter: , , ,

Kommentera

