Döden döden döden

Har suttit i typ en timme och bildgooglat för ett kollage vi ska göra imorgon. Temat är typ ”vårt märke”. DÖR. Alltså vad är  det här? Jag har gått i skolan en vecka och nu har jag ett eget märke? Tror ej det. Har mest suttit och googlat grejer jag gillar den här hösten, vilket blir helt fel. ALLTSÅ JAG VET VÄL INTE VAD JAG SKA GÖRA FÖR KLÄDER.

Mina bilder just nu kan sammanfattas med med edwardianska kläder, antika tebjudningar med cupcakes och gulliga djur. Typ kaninungar. Samt stora hattar och roliga skor.

Men jag menar snälla, jag orkar inte! Visst, vi hade övning idag för att precisera vår ”målgrupp” vilket var så jävla obehagligt. Alltså please jag vill väl inte ha någon jävla målgrupp, jag vill GÖRA KLÄDER. Det är inte som att jag kommer tillverka saker som kommer att gå att sälja ändå, så please spare me. Ja, gör det. Snälla. Plus att det är ju helt omöjligt att göra det utan riktlinjer. Inte ens något tema eller nån säsong! Dessutom skulle kollaget begränsas till ”en eller två grejer”. ALLTSÅ VA. VA. VA?! Dör. Förstår ni hur mycket kläder jag vill göra? Det är typ… SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄR MYCKET. Svinmycket.

Helt ärligt, det är jättesvårt att göra ett kollage för ett helt märke. Jag kan lätt svänga ihop några stycken om jag bara får teman. För vad det handlar om då är ju att man tar ett tema och vrider det litegrann så att det passar målgruppen. Men nu vet jag liksom inte riktigt vad jag håller på med. Det blir ju liksom ett tema, det är inte det, men jag fattar inte hur jag får ihop det eller hur ett enda tema ska kunna representera en hel linje kläder.

Meeeeeeneeh, men lär väl sig.

Kommentera

