Fantastisk klänning!

Ååååååååh. Alltså ni vet inte hur god äppelpaj jag just gjorde. Så jävla god, godaste jag ätit NÅGONSIN I LIVET!!!! Seriöst. Det är liksom sirap i degen, vad tro ni ens? Receptet finns här. Seriöst. Den där reklamkampanjen från Lantmännen är nog den enda reklam jag haft någon nytta av i LIVET. Möjligtvis med untantag av Double Rainbow-reklamen för Windows Live Photo Gallery. GARVADE MIG TILL DÖDS!

För dem som levt under en sten under sommaren så hittar ni original-videon Double Rainbow här och den fantastiska Double rainbow-låten här.

Men anyway, det var inte det jag skulle prata om ejenkligen.

Idag premiärade jag min supermegafantastiska klänning, som jag köpt från brudavdelningen på Beyond Retro för cirkus en halv månad sedan:

Alltså kom igeeeeen. Så fin! SÅÅÅ FIIIIN!

Gissa om jag fick mycket kommentarer i skolan? Tror nästan halva klassen sa att den var fin och fantastisk och alldeles alldeles underbar. Alltså vad gör man då? När man har på sig något som man tycker är sjukt fint och nån ger en komplimang för det? Ba ”Mmmm, jag vet”. Helt självgod! Nej tack. Vet inte vad jag ska säga. Kunde inte låta bli att glida förbi jobbet också, hehe. Nää, men jag var faktiskt tvungen, skulle kolla hur jag jobbar nästa vecka… Treu story! Min chef blev också imponerad. Tihi.

Svår att gå i är den, speciellt när det blåser orkanvindar som idag. fick seriöst hålla i den längs hela Sveavägen. Är så mycket tyg i den också, så får vinden tag i den blåser jag väl bort…. Men känslan när man har på sig den är så himla fantastisk. För det första är den, som ni ser, lite för lång, vilket betyder att jag måste ha mina allra högsta klackar, som är bortåt 15cm (med platå, naturligtvis, så höjdskillnaden är inte så farlig som det låter). Det betyder ju också att jag då blir lite drygt 180cm lång, och att mina ben ser ut att vara längre än Julia Roberts. Sen så för varje steg man tar så frasar och krasar spetsen, och underkjolen liksom bara glider mot benen, så himla magiskt! Det är så mycket fall och rörelse och liv, så det känns nästan som att man bara rider fram på en gigantisk våg av spets, som en spetsgudinna…

Gudinneliknelsen är inte helt off, för faktum är att jag får en märklig känsla av makt i den här klänningen, trots att den är så ”feminin” och ”romantisk” som den är. Nånting med att den känns så gammal och respektingivande.

Men åååh vad jag skulle bo i den om jag bara kunde. Nu vågar jag inte, eftersom den är så ömtålig, och jag skulle nog dö om den gick sönder. SÅ istället hänger sen framme i mitt rum så att jag kan glo på den när jag vill. Så himla fint. ❤

Etiketter: , , , ,

Kommentera

