Galet

Kom just hem från min och Karins heldag på Grönan, och OJ vilken heldag det var… Vi var totalt där i tio timmar. Är helt slut i hela kroppen, och i huvudet med för den delen, samt kall och frusen. Brr. Karin och jag hade en helt fantastisk dag. Sprang i princip bara runt och åkte grejer, betygsatte, åt sockervadd… Allt som man gör på Grönan helt enkelt.

Vill dock ge mig själv enormt med cred för idag! I början av dagen så var jag rädd när vi åkte Kvasten, som är en ganska mesig berg- och dalbana men som ändå är lite läskig eftersom man inte kan hålla i sig med händerna och hänger fritt med benen. Åkte även Katapulten och skrek variationer av ”JAGDÖRJAGDÖRJAGDÖR SLÄPPNERMIGNUJAGVILLNER” ungefär hela åkturen. Ville inte ens titta åt Extreme, som jag ändå åkt förut (för tio år sedan).

Men faktiskt så tog jag mig i kragen ordentligt under dagen och de slutade med att vi åkte Extreme två gånger och den superäckliga berg- och dalbanan Insane fem gånger. Den var jävligt äcklig, men rätt ball. Enda tråkiga var att jag blundade första gången, och de andra gångerna vi åkte var det mörkt, så jag såg inte så mycket…. Vi åkte även Pop Expressen typ sju gånger. Helt fantastiskt åktur, varje gång!

Måste också credda mig själv för min enorma planeringförmoga. Jag gjorde liksom en packlista dagen innan med grejer som varm tröja och vattenflaska på. Hello, vem är jag egentligen? Gick upp tidigt på morgonen och ställde mig och stkte bacon och ägg, gjorde sjuk mycket mackor och hann dessutom med att klyfta upp två äpplen och mixa med kanel och socker ifall jag skulle vilja ha något sött att tugga på. Helt amazed av mig själv!

När jag kom hem tajmade jag så bra att jag mötte Stan+två polare i porten, precis när de skulle dra iväg och käka hamburgare. Så jag råkade få skjuts och blev bjuden på middag.Anledningen till att de var där var f.ö. att de hjälpt Stan få hem en spännande grej som jag ska visa imorgon! Orkar inte ta kort och sånt nu, för trött!

Nu är jag sjukt mätt och har bytt om till pyjamas och sitter invirad i en stor pläd och somnar… Ska nog förflytta mig till sängen innan jag svimmar på riktigt. ❤

Kommentera

