Posten, kan ni bara ta och dra. =(

Alltså, vad jag stör mig på posten! Nuförtiden när man beställer grejer på ebay eller liknande så kommer det i 90% av fallen hemlevererat till dörren. Åååååååh vad smidigt, jättebra tänker ni, slipper man kånka hem skiten. ELLER?! För det är ju inte aaaaaalls så att de alltid kommer helt jävla oanonserat på tider som man definitivt inte är hemma om man inte är arbetslös eller skiftarbetare. Och hur många är det? Plus att om man missar tiden (vilket man gör), så är det inte som att de dumpar paketet på närmaste postombud, som för mig ligger i Skogås centrum. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej, de måste köra ut skiten till företagscenter i HUDDINGE, tid man måste åka med dels pendel, dels buss och sedan gå i tio minuter. Sedan ska man kånka tillbaka skiten hela vägen hem också.

Alltså jag blir så trött! Jag förstår att de vill ge service och att avsändaren i vissa fall har betalat för hemkörning, men måste de krångla till allt så sjukt mycket? Då är det ju inte service, det är bara jobbigt. Om man åtminstone kunde ringa till dem och be om att så paketet skickat till sitt närmaste postombud, men det får man ju inte heller?! Det kunde man MINSANN när jag jobbade på Ica och var postombud.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!! Ringde nyss i alla fall bara för att kolla och det var bara ”Nej nej tyvärr tyvärr”.

Kan de åtminstone ligga i centrala Handen? MÅSTE de promt lägga sig i ett industriområde långt ute i tjottahejti?

Nu kommer jag inte hinna hämta paketet förrän på torsdag, om jag inte kan övertala Stan att hämta det imorgon, eftersom jag snart ska iväg och träna och jobbar imorgon och i övermorgon.

SUCK!

2 svar to “Posten, kan ni bara ta och dra. =(”

  1. Per Ljungberg Says:

    Hej,
    Ditt problem beror sannolikt på att avsändaren troligtvis använt sig av vår tjänst Företagspaket (som är tänkt för företag). Företag är oftast ”hemma” på dagtid och uppskattar att få paketet utkört på dagen. Om det inte är någon ”hemma” när ett företagspaket ska köras ut finns det att hämta hos vårt Företagscenter (kontor som primärt är just för företagskunder).

    Ska man skicka till privatkunder rekommenderar vi istället att man ber avsändaren skicka ett postpaket. Då kommer paketet istället till närmaste postombud. Är ”paketet” litet så att det kommer in i din postlåda rekommenderar vi några av våra förfrankerade kuvert. Då kan det delas ut direkt i din brevlåda.

    Min rekommendation är att du ber avsändaren att skicka med postpaket.

    Med vänliga hälsningar

    Per Ljungberg
    Presschef Posten

    • momiji Says:

      Tack så hemskt mycket för din kommentar!
      I det här fallet är paketet något jag beställt på nätet från ett annat land, så det är svårt att veta vilken service avsändaren ska använda sig av. Däremot så vore det ju bra om ni hade möjlighet att skicka paketen till det närmaste postombudet,speciellt om man ringer och efterfrågar det.

      Roligt att ni hittar även sådan här information och tar er tid att kommentera och ge svar!

Kommentera

