ABABABABAAAA

Oj vilken sämst början den här veckan fick.

Igår var egentligen en helt okej dag som ändå blev kass. Råkade t.ex. värma min tomatsoppa till lunch i en plastburk som smälte, skiten med posten jag redan rantat om, åkte och tränade och det gick så JÄVLA ASKASST så jag dog lite inombords. Åkte hem och hade inte hunnit laga mat innan träningen, så jag orkade inte göra något mer än köttbullar och makaroner. Ångest! Jaa, jag hatar att äta fattig mat. Inte för att den är fattig, utan för att det är tråkigt och inte ens kul att äta den, även om det blir gott. Så himla oinspirerande helt enkelt.

Sen ägnade jag resten av kvällen till att questa alldeles för länge med Stan i FFXIV-betan. Det var i och för sig kul. Men la mig sent ändå. =( ÅNGEST!

Idag… försov jag mig. Hatar sånt. Vaknade av att klockan ringde för en påminnelse, och kände liksom i hela kropoen från start att NEEEEEJ det är fel tid att ringa på, nåt är fel, allt är fel. FEL.

Till råga på allt hade vi handsömnad idag. Hela dagen. Sydde b.l.a ett knapphål för hand. Det tog ca en hel förmiddag! Kul. Vet inte om ni har tittat på hur knapphål är sydda, men det är ca två stygn per millimeter. För hand. Herre….  Sedan sydde vi roliga grejer som skräddartråckling, kaststygn, smygstygn och stofférstygn. Obs: det var tråkigt. Kände mig fett okoncentrerad och retarderad.

När jag äntligen fick gå från skolan var det dags att (ja ni gissade rätt) SPRINGA TILL JOBBET!!! HURRA!!!! Där var allt kaos, men det var ok. Just nu får vi sjukt stora leveranser som dessutom alltid är försenade, så fast vi fick leveransen igår var typ hälften kvar idag. Hahaha, sånt är kul! Nä, men jag gillar att det ändå inte är någon stress. Alltså jo, vi måste ju jobba på och så, men alla accepterar ändå läget och det är ingen som går runt och hetsar eller surar över att allt är kaos och ser förjävligt ut. Plus att vi hade så trevligt möte där alla uppmanades att gå med i facket och chefen lovade bjuda oss på middag och vi jobbar bra den här månaden. Så himla fint! Det sistnämnda alltså. Sen så uppskattar jag verkligen arbetsplatser som uppmanar sina anställda att gå med i facket, ta reda på sina rättigheter, etc..

Så när jag gick från jobbet var jag konstigt nog på bättre humör än innan! Och så for jag hem och lagade en najs middag, baconlindad bratwurst med ostgratinering och blomkålsmos. Och trot eller ej, när jag kollade min mejl hade presschefen på posten kommenterat på mitt inlägg från igår. HA! Misstänker nästan att min mamma har något med saken att göra, annars undrar jag hur mycket tid han har på sina händer egentligen?

Så det blev ändå ett bra avslut på idag!

Sen så får jag väl ändå skämmas eftersom jag vet att jag lovade typ i lördags eller söndags att visa bild på en spännande pryl som Stan köpt. Och det har jag ju inte gjort… MEN det är på g. Har bara haft så lite om tid… Vill egentligen blogga mycket mer, och inte bara skriva de här löjliga uppdateringarna som mer är som dagboksanteckningar. Faktiskt, den senast tiden har det verkligen rört sig i skallen på mig. Dels skolan då, som fått mig att tänka mycket på mode och kläder och kultur och vad jag vill och vad som är viktigt i livet och för mig och i samhället, och sen så valet som ger upphov till dagliga frustrationsutbrott… Men som sagt, tid! Att gå i skola på heltid och dessutom jobba 30% är inte helt optimalt…. Men det får lösa sig på något sätt!

Etiketter: , , , ,

2 svar to “ABABABABAAAA”

  1. MaMMa Says:

    Mamma är inte inblandad i dina postärenden. Håller med dig! Det kan ju inte vara kul för en företagare heller att åka så långt om ingen är på plats när postbilen kommer. …….Kram

Kommentera

