Alla utom jag vet hur det ska gå

PUH! Ordnar sig nog med CSN. Tydligen så km inte dokumentet jag laddade upp via deras sida fram överhuvudtaget. Så jag måste göra en ny ansökan. Sämst. =(Fick prata med skolan också, och det är lugnt, de skjuter upp min faktura…

MEN.

Kom på en annan grej. Merkostnadslånet som ska täcka mina avgifter täcker inte alls allt, bara drygt hälften av avgiften. Jag visste såklart om det, men har tänkt att ”det fixar sig, jag har ett jobb, jag lägger undan pengar”

HAHAHAHA. Jag? Lägga undan pengar? Vilket skämt! Men förmodligen ordnar det sig, bara jag tar det lugnt, delar upp betalningen och lägger undan lönen.

Sen är det allt jävla strul med fribelopp. Förlåt, men det är fucking HORRIBLE. Jag vet inte hur mycket pengar jag kommer tjäna under året, det är omöjligt att räkna ut, och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Problemet är också att jag verkligen behöver pengar NU. Jag ju ungefär en miljon i skulder sedan jag var arbetslös, dessutom vill jag verkligenverkligenverkligen börja köpa möbler nån jävla gång, plus sybehör och tyger och att jag skulle behöve massa maskiner och så var det den där jäkla skolavgiften också som ju var början på mitt problem.

Jag vet liksom att jag kommer gå runt och grubbla på det här resten av terminen ända tills jag får min sista lön i december och kan räkna ihop hur mycket jag tjänade och hur många veckors studiemedel jag borde ha fått. Och då kommer det, tyvärr, redan vara försent! För då har jag redan fått ut CSN-pengarna och allt har gått åt helvete…. Jag skulle vilja säga att det bästa alternativet är att ta ut allt jag kan i bidrag OCH lån och sedan bara spara överskottet under året. Men tyvärr kan jag ju som sagt inte spara pengar, så nej.

Åååååååh, önskar att någon bara kunde förklara för mig hur allt ska bli. PLEASE!

Etiketter: , ,

Kommentera

