Tid

Oj vad jag inte vill klaga. Egentligen är ju mitt liv ganska fantastiskt just nu, speciellt om jag jämför med tre månader sedan. Jag går i princip min drömutbildning, och jag har ett fantastiskt jobb som jag trivs med och där jag kan utvecklas.

Men både skola och jobb tar verkligen en enorm tid. Till på måndag ska jag till exempel ta med dig två blixtlås till skolan. Problemet är att jag absolut inte har haft tid att köpa dem, och då fick jag ändå veta det så tidigt som i tisdags. Men både tisdag och onsdag jobbade jag, torsdag valde jag att åka till posten innan jag skyndade iväg på middag hos mamma och idag har jag tränat. Nu tänker ni att jag ju bara kan köpa dem i helgen. Förutom att jag jobbar både lördag och söndag….

Förhoppningsvis hinner jag kila iväg på lunchen imorgon, annars är jag rätt körd.

Och visst är träning och sånt är saker som jag tar på mig frivilligt utöver jobb och skola som är mer av måsten. Men poängen är väl att det är svårare att hinna med både saker jag vill göra och sånt jag borde göra när jag har fullt upp med alla måsten…

Etiketter: , ,

Kommentera

