Trött

Åh vad trött jag är.

Känner mig så himla manglad efter jobbet. Var uppe i butiken idag, fy. Vet knappt vad jag gör där längre. Har varit så mycket nere på lagret att jag glömt allt man gör däruppe. Sen hjälper det inte direkt att vi skyltar om en eller två gånger i veckan, vilket gör att alla kläder konstant byter plats, försvinner ut och ersätts med nyheter. Jag hade liksom svårt att hänga med när jag jobbade heltid, men då var jag åtminstone med på leveranserna och såg nyheterna, var mycket på lagret och såg all produkter. Nu, när jag bara jobbar kväll och helg är det omöjligt. Till att börja med har jag varit otroligt mycket på lagret på kvällarna också, eftersom det har behövts. Sedan så är kvällar och helger också de tider som det är allra stökigast i butiken. Så idag när jag kommer upp på morgonen och ska börja fylla på är det så mycket skit som hänger på fel plats att jag inte ens vet vad som hör hemma där jag står och vad som måste bort. Så då får man chansa och gissa och allt blir helt galet….

Plus att jag blir så jävla irriterad på kunderna. Förlåt, men är jag verkligen den enda som brukar hänga tillbaks plagg jag provat, som brukar vika ihop tröjor o.dyl. när jag tittar färdigt och generellt försöker lämna en butik som den var när jag kom? Majoriteten verkar i alla fall inte fungera så. Ett exempel är speglarna vi har ute, där folk alltid står och provar jackor. Sen dumpar de jackorna de inte vill ha på närmaste ställning. Oftast utan att ens galga upp den igen, utan de bara slänger över plagget på ställningen så att det ser förjävligt ut. Ursäkta, men hur fan tänker man då? Om du inte vill ha skiten, gå tillbaka med den! Det är inte svårt, tro mig jag vet. Och visst, det ÄR mitt jobb att städa, men det betyder inte att folk i butiken måste anstränga sig för att göra det svårt för mig. Blir så irriterad. Plus att det slår tillbaka på kunderna ändå i slutändan, eftersom vår personal hela tiden sysselsätts med att städa, vika, hänga in och springa efter påfyllning så är vi självklart inte lika tillgängliga för kunderna som vi borde vara.

Imorgon jobbar jag igen… Sen är det skola! Får se hur länge jag orkar med det här egentligen… Men imorgon ska jag i alla fall sova ut, det ska bli skönt!

Etiketter: , ,

Kommentera

