Små glädjeämnen

Premiärade kappan jag köpte på ebay (som jag inte visat än, SKÄMMES) idag, och fick många fina kommentare! Som vanligt obekvämt och pinsamt, men vafan, kan leva med det. Min sömnadslärare tyckte den var jättefin och välsydd, och gav mig tips på hur jag kunde göra knäppning på den (den är nämligen gjord utan). Och så visade hon lite på de olika sömmarna och sådär, som faktiskt var samma som vi lärt oss.

Fick mitt föregående inlägg länkad av Opassande, en av mina favoritbloggar bland politikbloggarna. Känns så himla kul att bli länkad av en ”storbloggare”, speciellt när jag absolut inte har många läsare eller är speciellt nishad mot politik.

Äntligen är det kallt nog att plocka fram en av mina favorittröjor, en grön stickad historia med stora rosetter och knappar i strass från Forever 21. Är jättemjuk och härlig, men kortärmad och lite för varm för att användas som sommart-shirt.

Plus att jag ska iväg och träna, awesome fun time med andra ord! Har känt mig rätt nöjd de senaste gångerna, och ”glappet” som brukar bli efter sommaren har inte varit lika stort som det brukar. Plus att jag nyligen fått veta att Ishido-sensei, alltså min sensei när jag var i Japan, kommer till Sverige på läger nästa sommar. DET om något ska bli super awesome funtime. Måste måste måste verkligen ta shodan (första dan) innan det lägret, och träna träna träna så att jag inte gör honom besviken! Fantastiskt också att redan nu få något att kämpa för, kommer göra så att jag inte slappar och låter bli att träna som jag lätt gör när jag inte har något direkt mål.

Etiketter: , , ,

Kommentera

