Ohemma

Alldeles nyss när jag pratade med min mamma i telefon insåg jag att jag faktiskt INTE kommer att rösta i Stockholms kommunval, utan i Huddinge.

Alltså, hur hände det här? Varför bor jag helt plötsligt inte i Stockholm?

Förlåt, men jag kan verkligen inte acceptera att jag inte skulle ha del i hur Stockholms styrs. Jag har bott där i över 20 år, jag går i skola och arbetar där, jag använder Stockholms kommuns faciliteter typ varje dag. Det känns helt sjukt att jag inte skulle få påverka politiken. Jag har verkligen sett det som en självklarhet att det jag röstar om är vem som ska sitta i stadshuset, och jag har glatt mig åt att det gått så bra för Miljöpartiet (som jag tänkte rösta på) i alla mätningar. Men nu ska jag alltså rösta i Huddinge? Förlåt, men sedan när har jag någonsin haft något med Huddinge kommun att göra? Förutom att jag varit hos tandläkaren här en gång, men det betalade jag ju själv med dyra penga.r Nä, kan inte ta det här valet seriöst längre, Huddinges kommunstyrelse känns som en sådan icke-fråga. Kan lika gärna gå och rösta på Drevvikenpartiet, och stödja den östra kommundel där jag tydligen bor numera. Eller moderaterna, de kanske har vett att sänka kommunalskatten till Stockholms nivå…

Efter över ett år i Skogås kanske jag inte borde vara förvånad, men helt ärligt så är jag det.

Förvånad, och jävligt besviken.

Etiketter: , ,

Ett svar to “Ohemma”

  1. MaMMa Says:

    Du får trösta dig med att du tillhör Stockholm i Landstingsvalet….. flytta hem är väl inget alternativ på världskartan ????

Kommentera

