Bläää

Vilken deprimerande helg.

Deprimerande sysslolöshret, deprimerande saker som hänt, deprimerande ångest och – värst av allt – deprimerande mat.

Ibland, eller rätt ofta, frågar folk mig hur jag orkar. Orkar med att gå i skolan nästan 40 timmar i veckan, utöver det orkar jobba tolv timmar och hur jag dessutom orkar träna två gånger i veckan. Jag är ju helt enkelt nästan aldrig ledig.

Jag, däremot, brukar fråga mig hur jag ska orka med mina ledigheter.

För mig fungerar det nämligen som så, att om jag har extremt mycket att göra, om jag lever under tidspress och är tvungen att utnyttja varje vaken sekund för att hinna med mitt liv, då fungerar det. Så fort jag får ledig tid och kan göra saker lite när jag känner för det, så faller i princip hela mitt liv sönder. Jag är världsmästare på att skjuta upp saker, och dessutom världssämst på att planera (se t.ex. föregående post om mina eviga pengaproblem). Så om jag går till skolan till fyra, ska träna halv åtta och ska hinna laga mat och göra mina läxor så har jag helt enkelt inget annat val än att sy på tåget, laga middag direkt när jag kommer hem, sy på tåget till träningen och sen njuta av att kunna komma hem och göra vad jag vill. Medan om jag går i skolan till fyra och faktiskt har ”helga helgen på mig” så kan man räkna med att jag kommer att spendera den i soffan framför datorn och inte hinna göra någonting vettigt alls.

Den här helgen har verkligen varit det perfekta exemplet. I fredags gick jag i skolan, jobbade och gick sen hem och hade en jättetrevlig kväll med Disa, som kom över från Uppsala, och satt och käkade godis och snackade skit. Med undantag av lördagens shoppingtur så har resten av helgen mer eller mindre varit skit. Jag har inte gjort någonting. Skulle gjort massa läxor, men glömde ALL min sytråd i skolan, skulle städa men satt och spelade FFXIV, skulle laga god mat men satt och läste bloggar till Ica stängde och fick göra köttfärssås på tre ingredienser (köttfärs, tomatkross och creme fraiche). Har i alla fall hunnit tvätta, alltid något.

Nu ska jag i alla fall betala räkningar och känna mig sämst över hur lite pengar jag har.

Etiketter: ,

Kommentera

