Mitt väldigt vanliga liv

Okej, någon som vill ha en recap på mitt senaste dygn? Ni har inget val!

Igår vid niotiden ställde jag mig av någon anledning och bakade minimuffins. Tänkte ha med dem till jobbet idag eftersom vi skulle jobba över. Valde ett lagom recept, som skulle bli ca 24 små cupcakes. Låt ju lagom med trippel sats då, eftersom vi är rätt många på mitt jobb och bakat och sånt brukar ta slut. Tyvärr hade jag glömt hur rent ut sagt förjävligt det är att göra recept på rumsvarmt smör jämför med smält. Kämpade med smeten i en timme innan den var klar. Dags att grädda då, vilket går bra tills jag hällt upp 60 muffins och såg att jag hade 2/3 av smeten kvar. Började få lite lätt panik…Slutade med att jag stod och bakade till halv två på natten. Då hade jag hunnit grädda fyra omgångar, totalt 120 muffins, och var ”ganska” trött.

Vaknade kvart i sju, efter dryga fem timmars sömn. Hela dagen kändes som ett skämt. När jag kom till skolan gick brandlarmet ungefär tio sekunder innan jag kommit in genom dörrarna. Alltså va? Sånt händer inte. Väl på sömnaden gick det visserligen bra, men pajjade hela eftermiddagen med att sy fel, stressa upp mig och vara på dåligt humör. Hade ju varit skönt att få gå hem och vila efter en sån dag, men nej, gick direkt till jobbet och jobbade till kvart över nio.Även det ett skämt. Jobbade till och med över 45 minuter, för det är så himla kul att inventera? Nej.

Kommer hem, lagar mat och har suttit och tecknat en läxa sedan dess. Och det ser inte bättre ut än att jag lägger mig halv två idag också! Tur för mig att jag inte behöver gå upp förrän sju imorgon….

Efter en sån dag är det i alla fall skönt att man är duktig nog att bunkra upp med fika.

Så himla välförtjänt!

Imorgon ska jag faktiskt ta det lugnt, eller vad man ska kalla det. Hade tänkt åka till skolan en timme tidigare och sy, men inser att jag inte kommer orka. Ska stanna kvar efter skoltid istället! Hehe…. Och imorgon lovar jag mig själv att jag verkligen verklige verkligen ska lätta mig senast tolv. (Kommer inte att hända)

Och nu är det verkligen dags att sova, ska bli himmelskt.

Etiketter: ,

Kommentera

