Vilodag

Tog det verkligen lugnt idag. Visst, stannade kvar en timme efter skolan och sydde en söm. Men jag sydde bara den sömmen, plockade undan och lyckades lämna projektet i skolan istället för att ta med det hem i huvudet. Inser att även om det är okej att stressa när jag är i skolan, och att det faktiskt är bra att jag pressar mig, så måste jag sluta oroa mig så förbannat om jag ska fixa det här.
Struntade till och med i att gå och träna. Har liksom sovit 4-5 timmar tre nätter i sträck nu, så himla inte kul. Stannade hemma, tog det lugnt, lagade mat. Tecknade till och med lite, men det är ju mest roligt.

Håller på med plaggskisser just nu, vilket är jätteroligt. Funderade faktiskt på att lägga upp en förklaring på hur man gör, men vet inte om det är intressant?Är väl möjligtvis om det finns några som syr som läser den här bloggen…

Har däremot lite ångest över iaidon. Nästa vecka är det tävling, och jag vet inte alls om jag orkar. Dels kommer jag inte kunna träna hela den här veckan. Dels har jag inte alls pengar till det. Och slutligen så borde jag utnyttja min enda lediga helg på jag vet inte hur länge till att sy. Känns stressigt bara att veta att jag missar ca 16 arbetstimmar då jag kan sitta i skolan och utnyttja alla maskiner. Eftersom jag sytt mina första sömmar på industrimaskinen känns det fullkomligt värdelöst att sy med något annat, eftersom det inte kommer att bli lika snyggt och avvika.
Å andra sidan gör det inte så mycket att jag missar träning eftersom jag är i relativt bra form och dessutom har hela nästa vecka på mig. Förhoppningsvis ska jag dessutom få pengar under veckan som kommer. Och vad gäller kjolen så kan jag ju åtminstone se hur långt jag kommit innan jag stressar upp mig. Dessutom känns det lite som att jag sviker klubben om jag inte går. Vet att de kämpat för att få ihop den här tävlingen, och det kommer riktigt duktiga domare som dessutom ska ha en heldagsträning med oss som jag VERKLIGEN borde gå på.

Får helt enkelt se hur jag gör.

Kändes skönt att ta den här vilodagen. Imorgon ska jag och Stan eventuellt åka och storhandla, kommer bli joooobbigt. Men kul också. Ska köpa hem mirin och risvinäger och sånt, så jag kan börja laga lite japansk mat. Ännu roligare!

Etiketter: , , ,

Kommentera

