Bortskämd

Hade data foto hela dagen idag. Vi gick igenom redigering, främst Camera Raw till PS SC5. Ska tydligen vara en lättversion av lightroom? Gillade det jättemycket. Jag har alltid velat lära mig redigera bilder, men det enda jag egentligen är intresserad av är att kunna justera ljus och lite brusreducering. Och det var i princip exakt det vi fick ära oss. Sen körde vi lite korta grejer i själva PS också, och vi ska lära oss mer imorgon, men jag är extremt nöjd med det jag fick lära mig idag.

Efter skolan fick jag skjuts av mamma till Ica Maxi och storhandlade. Blev sent den här månaden. Men om det är något jag upptäckt under de här dagarna då vi inte haft mat hemma och jag handlat varje dag är hur mycket jag älskar storhandling. Jag har stått på Ica och haft panik över att jag inte hittar något som är enkelt, billigt och som jag dessutom är sugen på. Blir verkligen så himla stressigt att stå i affären och välja. Jämfört med att i lugn och ro fundera över vad som redan finns i kyl och frys, och göra något av det man har.Blir så mycket lättare att köpa de enstaka tillbehören som grönsaker när man redan har stommen i form av kött och pasta/ris/potatis hemma redan. Är så glad att mamma kunde ställa upp och skjutsa. Även om jag tycker att det är lite stressigt att handla med någon annan (även när jag handlar med Stan) så är det så skönt att slippa åka på bussen hem. När jag var arbetslös i våras brukade jag åka själv och handla. Då brukade jag åka två dagar på raken och bära med två överfylla matkassar varje gång. Fick alltid ont i händerna och axlarna och vill typ dö. Så nu uppskattar jag verkligen att kunna komma hem på 10-15 minuter. ❤

Har känt mig lite bortskämd ikväll, eftersom det inte fanns något fika till teet. Vi har helt ärligt fikat i princip varje dag den här veckan. Bakade en fantastisk chokladkaka i helgen som tog slut igår, plus kanelbullar i måndags och tisdags, för att inte tala om mina hundra muffins… Idag hade vi bara vit och mörk choklad, samt chips. Och det var jag inte alls sugen på. Som tur är ska jag baka i helgen. Imorgon ska jag göra en fantastisk jordnötspaj med massor av jordnötssmör och i helgen tänkte jag faktiskt baka bröd. Ska bli spännande!

Imorgon har jag sovmorgon, känns fantastiskt. Funderar på att åka in tidigare och sy en söm som är färdigtråcklad, men jag ska nog ta chansen att sova ut ändå…. En sällsynt lyx!

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

