Ut ur radioskuggan

Äntligen tillbaka.

Förra veckan var så jävla fantastisk och hemsk på samma gång. Kom fram till att jag totalt spenderade 77 timmar i skolan. Under en vecka. Elva timmar om dagen med andra ord. Och då räknar jag inte med sånt jag gjorde hemma, som att rita massa plagg och sitta upp till klockan fyra sista natten för att desperat sy färdigt det sista.

Fatta hur sjukt nöjd jag är?

Kjolen blev klar. Inte 100%, men 99. Den sista procenten kommer aldrig att märkas. Plus att jag blev sjukt nöjd med min resegarderob. Tjugo plagg (kravet var minst tio, är mitt mellannamn överambitiös? Ja) som faktiskt representerade mig och harmoniserade med varandra. Kändes sjukt bra. Men jag märker verkligen att jag har sjukt låga krav på mina rituppgifter. Eftersom jag i princip inte hållit i en penna sedan jag gick i lågstadiet och ritade hästar för jämnan tänker jag alltid att jag inte kan. Och så blir det sjukt bra. Blir så nöjd!

Den här veckan har jag i princip bara återhämtat mig. Måndagen var verkligen sjuk. Somnade på tåget hem och vaknade i Jordbro. Två stationer för långt. Trodde jag då. För när jag gått av upptäckte jag att tåget jag hade suttit mot gick mot Stockholm. Det hade hunnit till Västerhaninge och vänt, så djupt sov jag.

Men nya tag blir det ganska omgående. Nu blir byxblock och det är faktiskt sjukt mycket mer spännande än jag trodde. Mest för att jag på egen hand börjat sy upp ett av de plagg jag ritade till uppgiften jag presenterade. Ett par lädershorts. Det är verkligen helt fantastiskt att kunna ställa sig och göra ett mönster helt utan hjälp. Och sedan kunna sy upp det. Tanken är att jag hinner göra toilen under lovet, och sen får jag se när jag hinner sy de riktiga byxorna. Lite ångest över att skinn är så himla dyrt. Samtidigt vet jag inte hur jag ska kunna göra dem i fejkskinn, så fina som de är. Vi får se.

Men ärligt, jag älskar verkligen min skola. Fast det är slitigt som fan så lär jag mig så sjukt mycket. Älskar att gå där. Älskar att bara vara i lokalerna. Så sjukt mysigt helt enkelt. Även när det är jävligt slitigt så är det egentligen inte alls det. Att sitta en dag, i några timmar, och sy och lyssna på P3 samtidigt som man pysslar med sånt man verkligen gillar? Please.

Och i helgen blir det halloweenfest, och jag ska klä ut mig till något utbildningrelaterat. Tänker dock inte avslöja vad. ^^

 

Etiketter:

Kommentera

