Missnöjd…

Idag har däremot varit en usel dag…

Skulle åka in till stan och köpa ett blixtlås för att därefter dra till ICA Maxi och storhandla. Gick bra typ tills jag kom till Handen. Fick vänta 20min på bussen och redan där borde jag ju ha insett att något var fel och åkt hem. Men nä. Åkte till ICA i alla fall. Kommer fram och kämpar mig in med största kundvagnen och ska precis börja handla då jag kommer på att jag kanske borde kolla saldot ändå. Hade handlat lite mer mat än vanligt, men var rätt säker på att i alla fall halva matkassan skulle vara kvar. WRONG. Hade typ hälften av vad jag trodde. Kändes helt meningslöst att storhandla då, då jag inte kan köpa allt vi behöver och nästan är tvungen att åka igen. Plus att jag såklart blev lagom upprörd över att x antal hundra kronor har försvunnit från kortet utan att jag vet hur. Så jag fick lägga tillbaks varorna och åka hem igen, men självklart inte innan jag återigen väntat i 20 min på bussen. Väl hemma lyckas jag ändå inte ta reda på var fan pengarna har försvunnit och är på dåligt humör resten av kvällen.

Sämst.

Det är verkligen det värsta som finns, när pengar ”försvinner”. Jag har säkert spenderat upp dem, men det är rätt mycket pengar och det är mest det att jag brukar ha bra koll på hur mycket pengar vi har och så kan jag bara inte minnas att jag spenderat alla de där pengarna? Tycker det är obehagligt. Plus att det är en sån typiskt okontrollerad grej…. Jag brukar nämligen alltid vara den av mig och Stan som håller i vartenda öre. Som alltid vill storhandla, som av principskäl inte köper varor över vissa kilopriser, inte spontanköper dyr mat och generellt alltid oroar mig för att bli fattig. Och nu när jag äntligen för en gångs skull faktiskt har släppt lite på den här anala kontrollen så visar det sig såklart att det resulterar i att jag har blivit fattig och pengarna är borta! Suck.

Dessutom är jag i allmänhet väldigt missnöjd med det här lovet. Har i princip inte fått något gjort som jag tänkte göra. Iofs inte mitt fel! Som sagt så har skolan varit stängd och så vidare. Men jag önskar att jag hade gjort någonting mer än att sitta på soffan och göra inget. Samtidigt så har det varit skönt att kunna göra ingenting med tanke på hur stressad jag är i veckorna. Dessutom så stämmer det egentligen inte att jag bara suttit hemma eftersom jag faktiskt har jobbat en del, som sagt ändå försökt åka till skolan och få något gjort, försökt träna, och hela dan igår var jag hemifrån på äventyr, bl.a. Gamex. Plus att jag faktiskt försökte styra upp en grej med några klasskompisar igår, som inte blev av. Och det är faktiskt inte något jag brukar göra ! Men jag antar att det är alla misslyckade grejer som liksom samlar sig och får hela veckan att kännas misslyckad. Istället för att tänka på allt jag försökt göra som inte blivit av på grund av saker som faktiskt inte är mitt fel så tänker jag bara på att det inte blev av.

Apropå stress: Tror ni att det kommer bli värre efter lovet, eller värre? Det kommer bli helt horribelt. Planeringen inför UC 11 är igång och det är hetsigt som fan trots att eventet inte är förrän i juni. I princip alla andra i arrangörsgruppen är superaktiva och har kommit relativt långt i sina planeringar, eller har i alla fall läget under kontroll. Jag har i princip inte gjort någonting, och orkar knappt göra något heller. Känner mest att mitt huvud är mos för jämnan och att jag fan inte hinner med alls. Dessutom är jag ansvarig för cosplayen, och ibland så känns det som att just det området är något som typ alla andra ska ha en åsikt om. Senaste veckan känns det som att jag bara har suttit och svarat på vad jag tycker om andras idéer om vad vi ska göra och hur vi ska utvecklas och utan att jag bidrar med några idéer till diskussionen själv. Känns lagom sämst. Plus att skolstressen inte direkt kommer försvinna, känns snarare som att vi kommer att hetsa mer och mer för varje block. Så hur fan ska jag hinna eller orka någonting, om jag redan nu känner att det är för mycket? Fråga inte mig…

Helt clueless.

Kommentera

