Ung och jävligt nöjd med livet

Seriöst, ni som inte såg ”Ung och bortskämd” på SVT ikväll. VAD VÄNTAR NI PÅ?

Det var helt ärligt det bästa programmet jag sett på tv det här århundradet. Jag älskade det. Min favorit är nog tjejen som var 24 år, arbetslös, men ändå nyligen hade flyttat hemifrån till en lägenhet som hennes föräldrar betalade. Eller killen som hade ett eget amexkort kopplat till sin pappas konto och ogenerat drack pappas skål på krogen med sina polare.

Framförallt känner man ju sig så jävla nöjd med sitt liv. Jag har absolut inte fått allt här i livet, även om jag knappast haft det dåligt. Jag kanske inte har kommit så långt i livet som jag hade önskat, men jag har i alla fall tagit mig hit på egen hand. Även om jag vet att min mamma alltid skulle ställa upp för mig om jag blev av med jobb eller bostad, så skulle jag hellre dö än att gå till henne och låna pengar i onödan. Även när jag var arbetslös och var tvungen att låna pengar varje månad så skämdes jag typ ihjäl varje månad när jag tvingades mejla och be om pengar till mat och hyra. Och då har jag ändå aldrig levt så fattigt som jag gjorde då. Bara tanken på att gå till henne och be om pengar, utan att ens försöka skaffa jobb, det existerar liksom inte. Fattar inte hur människor som gör sådant kan göra det med bibehållen självrespekt. Vill man inte vara vuxen? Vill man inte ta ansvar? Vill man bli sedd som en barnunge som inte klarar av någonting? Eller?

Men åh, alltid fantastiskt att kunna awesome inte bara trots utan även på grund av att man är jävligt medioker.

Etiketter:

Kommentera

