Sen kväll

Kom seriöst hem från skolan för en halvtimme sedan. Varför sover jag inte? För att jag måste laga middag+matlåda tills imorgon.

Vi stannade i skolan sålänge att när vi skulle gå ut var dörren låst, en larm gick och vi blev utsläppta av en säkerhetsvakt. Fick lagom panik när vi stod där i ensamma i mörkret, fem tjejer helt instängda i en tom byggnad. För dem som inte vet det så är jag supermörkrädd, eller jag tycker i alla fall att det är grymt obehagligt att vara på mörka platser helt ensam. Nu var jag visserligen i sällskap, men istället inlåst. Döden döden döden. Blev så glad när bevakningstjänst kom! Han hade tydligen fått höra av några andra elever att det var tomt på övervåningen (där vi var), och inte brytt sig om att kolla där. Tack för den!

Imorgon skulle jag ha haft redovisning, men jag fick respit tack vare att jag haft så mycket problem med min byxa. Fått börja om, etc. Säkert förlorat 1½ arbetsdag totalt. Så imorgon blir det ytterligare en sån här kväll. har dock inte mycket kvar. Montering, två illustrationer och så linningen på byxorna som jag kommer sy medan jag lyssnar på de övriga redovisningarna. Blev klar med mina sista kollektionsplagg idag. Så sjukt hur man kan fastna så totalt, och hur allt en arbete känns fult och meningslöst. Så lossnar det och plötsligt är man nöjd och självförtroendet är på topp. Är grymt nöjd med mitt koncept faktiskt. Inte för att jag gjort så avancerade kläder, men för sammanhanget och min ”röda tråd”.

Lovar att jag ska fota av och lägga upp den kollektionen så fort det blivit lov och allt har lugnat sig lite!

Etiketter: ,

Kommentera

