Unfriend

Sitter ensam hemma ikväll. Stan är i nån annan stad över helgen, och jag har ingen att umgås med. Skulle gått ut med en i klassen, hade peppat som fan. Men hon kände sig sjuk, ville vila. Frstod såklart, men det är ändå jävligt frustrerande.

Inser mer och mer att jag verkligen inte har några vänner i Stockholm längre. Kan inte komma på någon som jag är 100% bekväm med att ringa och hitta på något spontant med som bor i samma stad som jag. De bor i Uppsala istället. Visst, jag HAR vänner i Stockholm. Men det är inte mina närmaste vänner, inte människor jag brukar umgås med annat än på fester och andra ställen där man umgås i grupp.

Blir så jävla trött på att man inte kan ringa någon spontant och bara komma över på en kvällsfika eller vad som helst. Att man numera måste sitta med kalendern i hand och boka in, matcha lediga helger och bestämma exakta datum och klockslag veckor i förväg. Det är liksom jobbigt nog att passa in allt man jag måste hinna med när jag inte pluggar eller jobbar ändå. Tycker inte att kompisar ska vara som gympasset eller en tvätttid som man bokar upp. Inte bara i varje fall.

Nä, blir faktiskt lite deppig när jag tänker på det. Men bokade i alla fall upp en träff men en kompis i Uppsala nästa helg. Tur att jag var ledig… Sen lär vi väl ses till nyår också. Får väl ta tillfället i akt också, och se till att umgås lite mer med mina bekanta här i stan…

2 svar to “Unfriend”

  1. josephine Says:

    vad tråkigt att det inte blev ngt igår. får altid dåligt samvete när jag bangar, och nu när jag såg det här fick jag ännu mer dåligt samvete. vi går ut snart!! ses i morgon. puss o kraaaaam

Lämna en kommentar